donderdag 4 augustus 2011

Antwoord op vragen, bespiegelingen.........

Bevalt de reis? Ja meer dan dat. We genieten samen volop van de reis. Het was altijd een droom om een dergelijke reis te maken. Niet met de auto, maar meer op een "alternatieve" manier. Liefst op de fiets, maar dit lijkt me niet meer verantwoord. Ik had nooit meer gedacht, na mijn hartaanval, dat dit mogelijk zou zijn. Het is wel mogelijk, althans tot nu toe. Ik wil dan ook tegen iedereen zeggen: 'Wacht niet, maar zet je dromen om in concrete plannen'. Ik heb daar wel eens te lang mee gewacht. Je leeft nu en doe het niet morgen.
Om nog even op de eerste vraag terug te komen. Het is een prachtige reis, met tot nu toe mooi weer. We zien, horen en ruiken veel. De contacten met andere motorrijders zijn hardstikke leuk. We spreken Finnen, Tsjechen en Russen.
Andere ervaringen: je bent altijd bezig met ' Heb ik alles bij me?' , waar zijn de sleutels en moet je heel zorgvuldig om gaan met het plaatsen van de bagage. Het is echt een gewicht, de motor vraagt ook steeds om olie(staat BMW ook om bekend. De kleding is ook een 'probleem', wat moet ik aan. Nu hebben we het echt warm, maar morgen kan het koud zijn.
We miste regelmatig kleine wasjes doen, ook omdat we maar weinig spulletjes bij ons hebben.
De Finnen? Vriendelijk, behulpzaam, afwachtend.
Finland: enorm groot land met weinig mensen. We rijden soms veertig kilometer zonder een dorp of stad aan te treffen. Veel bos, water, stromende rivieren en goede wegen. Bij de grote steden zijn er vaak vierbaanswegen. Finland is vergelijkbaar met Zweden. Veel bos en water. Taal is niet te volgen, onuitspreekbare namen van plaatsen en.........





1 opmerking:

  1. Robert en Anneke4 augustus 2011 om 11:26

    beste Anke en Ymte,

    Wat een belevenissen. Merken wel dat jullie erg genieten.Het is een hele onderneming maar wel erg leuk en ook vooral spannend.
    Pas op dat er geen beren op jullie pad komen.
    Was de kerstman nog over jullie te spreken? We zullen het wel horen in december, wanneer jullie waslijst met cadeautjes bezorgd wordt.
    Geniet ervan. Wij hebben het nog te goed.
    Volgende week gaan Carlien en Dick met de kids en dan kijken wij uit naar de gezamenlijke vakantieweek. Verder gaat hier alles goed, het weer werkt niet echt mee om in vakantiestemming te komen. Heel veel groetjes en doe voorzichtig.
    Robert en Anneke

    BeantwoordenVerwijderen